About Us
Εταιρική παρουσίαση
Η ελληνικής κατασκευής γκαμπαρντίνα τους! Τα ρούχα παράγει η εταιρεία «Jeremy Boy» του Θάνου Παπαχρήστου, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η οποία εξειδικεύεται στα αντρικά πανωφόρια πολυτελείας.
Με έξυπνες κινήσεις η επιχείρηση κατάφερε να μετατρέψει το μικρό της μέγεθος σε πλεονέκτημα, απέκτησε πολλούς επώνυμους πελάτες και ανταγωνίζεται στα ίσια τους γνωστότερους ξένους οίκους, επιμένοντας να ράβει στην Ελλάδα το 70% της συνολικής της παραγωγής.
Η εταιρεία Jeremy Boy αποτελεί μετεξέλιξη μιας μικρής οικογενειακής βιοτεχνίας. Αναλαμβάνοντας την επιχείρηση ο Θανάσης Παπαχρήστου θέλησε να τη βγάλει από την ανωνυμία και να απευθυνθεί σε υψηλού επιπέδου πελατεία. Το μικρό μέγεθος της επιχείρησης δεν αποδείχθηκε εμπόδιο, αφού με πέντε «στρατηγικές» κινήσεις απέκτησε συγκριτικό πλεονέκτημα.
*Επωνυμία: Αρχικά η επιχείρηση απέκτησε αγγλικό «διαβατήριο» αποκτώντας το όνομα «Jeremy Boy». Μέχρι τότε συνεργαζόταν με την αγγλική εταιρεία «Boy», η οποία όμως έκλεισε. Τότε ο Θαν. Παπαχρήστου σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει ως βάση το όνομά της (Boy), προσθέτοντας το ανδρικό όνομα «Jeremy». «Η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών που παράγουν ανδρικά ρούχα σε όλο τον κόσμο έχουν επωνυμίες που παραπέμπουν είτε σε κάποιο ιταλικό είτε σε αγγλικό όνομα» λέει ο ιδιοκτήτης της.
*Επώνυμη πελατεία: Αξιοποιώντας την παράδοση δεκαετιών που υπάρχει στη Θεσ/νίκη στο χώρο της ανδρικής ένδυσης επικεντρώθηκε στο να παράγει ανδρικά πανωφόρια πολυτελείας: μπουφάν, τζάκετ, τρένσκοτ,γ καμπαρντίνες, παλτά. θέλοντας να δημιουργήσει ρούχα για πελάτες μέσου και άνω οικονομικού «προφίλ», απευθύνθηκε στους ίδιους προμηθευτές που χρησιμοποιούν οι πιο γνωστοί ξένοι οίκοι. Ετσι, προμηθεύεται πρώτες ύλες αποκλειστικά και μόνο από την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αγγλία.
*Στις μπουτίκ: Η εταιρεία δεν διαθέτει δικά της καταστήματα, αλλά κατάφερε να δεισδύσει σε μπουτίκ ανδρικών ρούχων εξασφαλίζοντας τους καλά περιθώρια κέρδους και προσιτή τιμή προϊόντων. Ετσι, οι καταστηματάρχες είχαν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους πελάτες τους και ρούχα σε συμφέρουσα τιμή, σε σύγκριση με τα πολύ ακριβότερα των ξένων οίκων. Μ’ αυτό τον τρόπο, τα ρούχα της βρέθηκαν να «συγκατοικούν» σε διπλανές κρεμάστρες με ρούχα επώνυμων ξένων οίκων όπως των Burberry, Armani, Boss, Kalvin Klein, Trussardi, Nautica, Pier Gardin, κ.ά.
Ο Θάνος Παπαχρήστου εξηγεί πως: «Στα ρούχα όπως μπλούζες ή τα πουκάμισα οι πελάτες στους οποίους απευθυνόμαστε αναζητούν προϊόντα γνωστών ξένων οίκων. Αντίθετα, στα πανωφόρια όπως τα μπουφάν, οι γκαμπαρντίνες ή τα παλτά, η “φίρμα” δεν είναι εμφανής. Το κύριο κριτήριο, λοιπόν, για να διαλέξουν δεν είναι η επώνυμη ετικέτα αλλά αν τους αρέσει αισθητικά και από πλευράς ποιότητας. Ετσι, πλεονεκτούμε αφού προσφέρουμε ποιότητα εφάμιλλη των ξένων οίκων, στη μισή τιμή. Οι περισσότεροι πελάτες, ωστόσο, πιστεύουν ότι είμαστε ξένη εταιρεία».
*Τιμή: Η εταιρεία κατάφερε τα ρούχα της να πλεονεκτούν σε επίπεδο τιμής. Κι αυτό παρ’ ότι τα ρούχα ράβονται στην Ελλάδα όπου το κόστος παραγωγής είναι υψηλότερο σε σύγκριση με των ξένων οίκων που στην πλειονότητά τους ράβονται στην Κίνα. Ο Θαν. Παπαχρήστου εξηγεί γιατί συμβαίνει αυτό: «Οι ξένοι οίκοι επενδύουν τεράστια ποσά για να διατηρούν ισχυρό το εμπορικό τους σήμα μέσω καταστημάτων, εκστρατειών προώθησης και διαφήμιση.
Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν το “μύθο” που χρειάζεται κάθε προϊόν για να πουλήσει. Το κόστος για να δημιουργηθεί και να συντηρηθεί, όμως, αυτός ο μύθος τον μετακυλίουν στον τελικό καταναλωτή. Εμείς δεν έχουμε κεφάλαια για να χτίσουμε “μύθο”, οπότε επιλέξαμε αναγκαστικά ως όπλα πωλήσεων την ποιότητα, την αισθητική και την τιμή των ρούχων μας» υποστηρίζει.
*Εξαγωγές: Μέσω αντιπροσώπων στο εξωτερικό η Jeremy Boy κατάφερε να διεισδύσει και σε «ιν» μπουτίκ της Κόκκινης Πλατείας στη Μόσχα ή του Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Ετσι, η εταιρεία εξάγει σήμερα το 10% της παραγωγής της σε χώρες όπως η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία.
Ο ίδιος ο Θ. Παπαχρήστου έχει ένα ρόλο «πασπαρτού» στην εταιρεία, αφού κάνει σχεδόν τα πάντα: από το σχεδιασμό των ρούχων μέχρι το μάρκετινγκ ή κλείνει συμφωνίες με συνεργάτες στο εξωτερικό. Η κοπή των υφασμάτων και η ραφή των ρούχων γίνονται στη Θεσσαλονίκη από τους 15 εργαζόμενους που απασχολεί η εταιρεία. «Τα δικά μας ρούχα κοστίζουν 150-300 ευρώ. Η αντίστοιχη τιμή των ξένων οίκων είναι διπλάσια ή και τριπλάσια» λέει ο Θ. Παπαχρήστου.
Η εταιρεία ράβει περί το 30% της συνολικής παραγωγής της στην Κίνα, ώστε να ανταποκριθεί στις πιέσεις των καταστημάτων να προσφέρει ρούχα και σε πιο χαμηλή τιμή. «Θα πρέπει, όμως, να διευκρινίσουμε» λέει ο ίδιος «ότι στην Κίνα μπορεί κανείς να ράψει φθηνά ρούχα πολύ καλής ποιότητας».
Πλεονεκτήματα
Η Jeremy Boy εξειδικεύεται στην παραγωγή ανδρικών πανωφοριών πολυτελείας (μπουφάν, τζάκετ, τρένσκοτ, γκαμπαρντίνες, παλτά). Τα τελευταία χρόνια ανταγωνίζεται ευθέως τους γνωστότερους ξένους οίκους ανδρικής μόδας με συγκριτικό πλεονέκτημα τη σχέση ποιότητας και τιμής.